söndag 21 juni 2015

Petrin hill och slottet

Allt okej med oss :) vi har hunnit göra en massa saker och nu är vi mest trötta och sluta! Shoppat lite, gått till Petrin Hill... Vi läste på tripadvisoor att gå hellre neråt än uppåt, att det är mer njutbart... Men nej vad väljer vi att få upp hela backjäkeln, till "eifeltornet" och längst toppen mot slottet. Det var jätte vackert, solen sken och det doftade så gott om rosorna i rose garden. Och utsikten var otroligt, däruppifrån så såg man ner på alla fina hus och ja, nä det var nog bland det häftigaste jag varit med om.  Men vi hade så fullt upp med att ta oss upp för berget så att vi glömde ta kort på det! Det var nog det högsta backarna jag gått i, det var ordentliga promenad vägar, men shit de var som en backhopps backe! 

Eifel tornet
Rosegarden
Prag staden sedd från petrin hill
Vid slottsvägen
Vi valde att inte få in i slottet för det var dyrt och att klättra i slottet.. Nej fyfasikens efter vår promenad. Men slottet var otroligt vackert.


Så här såg berget ut som vi klättra upp för.... Inte konstigt att rump och ben musklerna bränner som fan
Vi gick ungefär från där adams huvud började rakt upp till lilla huset, eifeltornet (piggen som står upp) hela linjen av hus och till slottet längst till höger.

Efter den promenaden så gick vi vidare ner mot John Lennon Brigde och hängde ett hänglås med namn och datum. Oooch kastade nyckeln i havet! Romantiskt jag vet ;) de betyder nu då efter det att vår kärlek ska fortsätta för resten av livet! 

På charles bridge bron så finns det några konstnärer som är helt otroliga! Kolla kolla kolla!!


Annars allt ok med oss min hals är otroligt värkig och adam har sin rygg som är värre idag men vi tar det lugnare och det blir nog en tidig kväll i kväll.. För alltså ja, länge sen jag varit så trött. Nu snor jag wifi av ett café inne i stan där vi stanna för att vila upp oss! Puss på er! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar