söndag 13 mars 2016

Nätter

Jag är tillbaka på min första arbetstur (natt tur) efter sjukskrivningen. Det är över 30 dagar som jag har varit sjukskriven. Då har jag alltså varit sjukskriven swdan 10.2 :o knäppt! Det känns som att jag har varit hemma max 2 veckor. Det är konstigt hur tidsuppfattningnen förvrängs när man är sjukskriven. Inga strukturer och det enda man har är väntan.

I fredags så var vi på födelsemiddag till Ica som bor bara några hundra meter från oss. Middag, med tända ljus och update hur det är med alla. En perfekt kväll var det.

Igår var jag bara hemma och plockade upp lite hemma, super tvättade och bakade bröd. A var och tittade på rugby med några kompisar och jag njöt av att vara hemma själv. Haha, man vet att man trivs i lägenheten när man till och med väljer att stanna hemma en lördag kväll

Men de senaste veckorna har varit tunga och att sen till på det få en massa biverkningar av ens mediciner. Nejfy. Tungt.

Nu räknar jag ner timmarna tills jag får bli faster <3 ååh, jag längtar så tills jag får hålla bebis!
Jag hoppas bebisen föds innan min sex dagars ledighet börjar (17.3-23.3) så att jag hinner fara hem och bara njuta av åland och så att de blir ett bra byte för mamma-pappa så de hinner få se bebisen. 

Jag saknar mamma&pappa och jag saknar alla vänner! Jag vill bara njuta av lugnet och gå ut och gå i skogen!

Jag hoppas att den här natten går fort och att jag klarar av att göra alla nätter. Smärtan jag har nu är förjävlig men jag försöker stå ut, jag skulle vilja klara av att göra alla fyra och sen få va 6 dagar ledig. Jag undrar hur fan jag ska klara det, men jag ska försöka mitt bästa. Fast de enda jag sku önska just nu är sjukskrivning. Fyfan för värk.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar